Kravata – výrazné koření pánského šatníku. Jak vybrat správně?

kaufman

Prvopočátky tohoto pánského doplňku se datují do roku 1635

Nejprve se pojďme ohlédnout o pár století zpět, kdy vlastně kravata vznikla. Prvopočátky tohoto pánského doplňku se datují do roku 1635. V té době dorazili do Paříže bohatí žoldnéři, jejichž cílem bylo podpořit Ludvíka XIII. Své oblečení doplnili o barevný šátek, který mu dodal ten správný šmrnc. Šátek si vázali kolem krku a krále Ludvíka to natolik zaujalo, že z toho udělal povinnou součást uniforem pro své vojáky. A na počest chorvatských žoldnéřů získal tento módní doplněk název „la cravatte“.

Kravata prošla během minulých století ještě mnoha proměnami a tu současnou získala teprve ve 20. letech minulého století. V té době se stala neodmyslitelnou součástí pánského šatníku. Ačkoliv v minulosti plnila především sociální a estetickou funkci, dnes dokáže dokonale podtrhnout charakter každého muže.

Kravata nesmí být světlejší než barva obleku, shodují se stylisté

Jak by tedy muži měli vybírat kravatu k oblekům? „Podle toho, jakou mají náladu, jak chtějí vystupovat atd. V případě, že chci být dominantní, vybírám výraznější barvu. V opačném případě zvolím tón v tónu s oblekem. Také upozorňuje na to, že při výběru kravaty je důležité jedno zlaté pravidlo: kravata by nikdy neměla být světlejší než barva obleku. Šíře kravaty se určuje podle postavy muže.

Do práce se doporučuje matné kravaty s diagonálním pruhem, ty se hodí na téměř jakékoliv obchodní jednání a jsou velmi módní. Pokud půjde o první schůzku, doporučuji zvolit klasiku. Tou je bílá košile a matná kravata červené barvy a podobných odstínů (bordó). Jedná se o demonstraci čistoty a sebedůvěry.

Nejoblíbenější materiál? Jednoznačně čisté hedvábí

„Hlavní dva body, podle kterých se vybírá kravata, jsou materiál a účel. Nejčastěji využívaným materiálem je čisté hedvábí. „Vlněné kravaty jsou také možnost, jsou více hravé, ale nehodí se do business prostředí, jsou více uvolněné.

Správný uzel dotváří celkovou kompozici outfitu

Zde je pravidlo, že širší uzel se hodí do otevřenějšího límce a užší naopak do uzavřenějšího.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

8 vlastností, které ze sportovců dělají excelentní obchodníky 2/2

5. Bez práce nejsou koláče Obchodníci jsou v rámci firmy zvláštní druh. Nedají se narvat do škatulky ke kolegům z jiných oddělení. Je to dáno i tím, že hodně času tráví v terénu mezi klienty. Kontrolovat je denně či každou hodinu je o nervy. Proto vedoucí obchodních týmů tak rádi mezi sebou přivítají […]

Subscribe US Now