Jak být v obchodě zapamatovatelný? 3 návody, jak prodávat, i když za vámi zaklaply dveře

kaufman

1. Zapište se jako člověk, kterého je dobré znát

Lidé dělají business hlavně s lidmi, kteří jsou jim sympatičtí. Buďte pro své obchodní partnery tím, kdo je bude bavit jako člověk. Na koho se můžou spolehnout. Kdo si je vyslechne, občas přestane tlačit, když vidí, že to není k ničemu, a jindy zase dodá odvahu protlačit u šéfů návrh na vyšší budget. Buďte pro své klienty parťákem.

„Kdo chce být úspěšný, akumuluje vztahy, ne peníze. Pokud investujete do vztahů, nemusíte si dělat starost s cashflow. Vztahy se začnou monetizovat samy.

 

2. Buďte osobnost

Jelikož obchodníci prodávají hlavně sami sebe, musí pracovat se svou výraznou, jedinečnou a zapamatovatelnou osobností. Máte-li s klientem vybudovaný nějaký vztah, nebo jste-li natolik svérázní, že to dáte i ve studeném callu, nebojte se být trochu excentričtí a dovolit si vtip, poznámku nebo komentář.

Osobnost obchodníka hraje zásadní roli v něčem tak abstraktním, jako je prodej mediálního prostoru. „Místo nových příruček o internetových produktech čtu naprosto nesouvisející literaturu a klienty vždycky šokuju nějakou citací, která přesně sedí na problém, který řeší. Uvolní se, zasmějeme se, zapamatují si mě. Například Máme roční výročí nedohody, pojďme se tedy dohodnout.

3. Buďte vidět

Některé obchody trvají dlouho, než prodáte luxusní kanceláře nebo developerský projekt, jsou to měsíce, proto je potřeba být neustále v hledáčku klienta. A je jedno, jestli s ním zajdete na hokej, vzpomenete si na jeho narozeniny nebo koncert jeho oblíbené skupiny, nebo s ním budete pravidelně udržovat kontakt na sociálních sítích.

Dnes se spousta interakcí děje právě na síti a vy můžete sílu sociálních médií využít k tomu, že klientovi přirozeně ukazujete, čemu v salesu i životě věříte, jaké máte hodnoty, a případně kdo už svěřil důvěru vám a vašemu produktu. Hlavní hodnotu prezentace na sociálních sítích, a to zejména formou videí, vidím v tom, že zákazník dostane spoustu prostoru mě poznat. Což je zásadní rozdíl oproti situaci, kdy mě vidí na schůzce hodinu a má mi hned z fleku věřit.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Milleniálové spíše zametají věci pod koberec, než přiznají chybu. Proč?

1. Smějí se našim pokusům být cool a trendy Většinou vše, co nejde přímo z vás, a děláte jenom proto, abyste se někomu zalíbili – nefunguje. Ať už je to podoba odměn, motivace, teambuldingu, firemní kultury atd. Ideální je (a dělá to tak málo firem) se mladých napřímo zeptat. Mám pocit, […]

Subscribe US Now