V čem k sobě buďte brutálně upřímní, než nastoupíte do nové firmy?

kaufman

1. Kam přesně mě tahle příležitost posune?

Neptejte se sami sebe, zda máte pro tuto práci dostatečnou kvalifikaci. Věc se má tak, že pokud vás příležitost zaujala, je to pro vás profesní výzva. Možná se vám z ní i tají dech a z KPIček točí hlava. Ale to je dobře! Zajímat by vás mělo, kam konkrétně budete na pozici růst a jestli je to směr, kterým chcete jít. Pokud ano, pak neřešte kvalifikaci. Jediná otázka, kterou si položte, by měla znít: „Jsem ochotný se zpočátku bryskně učit a občas být za losera?“ Sales je pro sebevědomé jedince, věřte si proto i na něco, co neumíte – jak jinak než praxí se to naučíte?

 

2. Nakolik (ne)zvládnu nejistotu?

Obchodní pozice, ač se mezi sebou liší, jsou o tom, že se hrnete do neznáma a musíte dennodenně pracovat se svou hlavou, která bude chtít mít hlavně klid a svatý pokoj. A je jedno, jestli jste se upíchli v bance se silným zázemím, nebo dynamicky rostoucím startupu. Najděte míru nejistoty, kterou jste schopni zvládnout. Ptejte se sami sebe na otázky:

  • Věřím produktu? Dokážu se za něj postavit a prodat? (Nejen produkt, ale i sám sebe?)
  • Mám dostatek finančních prostředků do prvních 2 či 3 měsíců „tranzice“?
  • Jaký je charakter oboru? Jde o pravidelný příjem, jehož výši můžu ovlivnit? Nebo pracuju na projektu 6–12 měsíců a pak mi přistane na účtu tučná provize?
  • Zvládnu nízký/žádný fix?
  • Dokážu se o klienta starat během celé spolupráce a budovat vztah, nebo jedu spíš na akvizice?

 

3. Rád se firmou pochlubím na Facebooku?

Nedávno nám někdo tvrdil, že se v nové firmě konečně našel. Když jsme se ptali, proč se k novému kroku nepřihlásí na Facebooku, proč nesdílí úspěchy týmu, dotyčný odpověděl: „To je něco jiného, já odděluju pracovní a osobní život.“ Nikoli, přátelé. Doba je jiná a vyžaduje po vás změnu tohoto zastaralého myšlení. Můžete zarputile odolávat trendům, ale k čemu vám to bude? Mezitím právě ti ostatní, kteří si vlastní značku jako obchodníci budují, získají nedostižný náskok. Takže dokud nenajdete firmu, za kterou byste doslova „kopali“ – ať už na rodinné oslavě, kde nikdo nerozumí tomu, co vlastně děláte, nebo na Facebooku či Instagramu , hledejte raději dál.

4. Je něco, co mě štve? A dokážu to (dočasně) zkousnout?

Ve školních lavicích by vám rozdali přepůlený papír a tužku – na jednu stranu byste si psali plusy, na druhou mínusy. V dospělácké variantě může zvážení všech faktorů vypadat třeba takto:

  • Musíte jezdit i do dalších regionů, 3 dny v týdnu strávíte na cestách – ale máte svobodu naplánovat zbylé 2 dny podle sebe.
  • Firma má zahraniční matku, což znamená adoptovat její směrnice (občas pěkná otrava) – ale procvičíte si angličtinu, získáte rozhled a třeba i mentora v zahraničí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Chyby, které stojí za neúspěšnými obchody, aniž byste o nich věděli

1. Nabízíte řešení podle sebe To, že díky novému tarifu s bombastickým internetem dokážete procestovat celou Evropu a zaplatit přitom stejné peníze, jako byste zůstali v ČR, je sice úžasné, ale pro klienta, který si umí tak maximálně vyzvednout e-mail, to asi není to pravé ořechové. Samozřejmě tento příklad je dost extrémní, […]

Subscribe US Now