Bojíte se odmítnutí? Aneb pro koho sales rozhodně není

kaufman

Desítky odmítnutí denně. Nápor na psychiku nezvládne každý

Ne každý člověk, který je v této branži nový, je zvyklý na takové jednání a ne každý je také schopen ho snést. Řada obchodníků-nováčků se nechá zlákat astronomickými výdělky, které některé firmy uvádějí ve svých inzerátech. Dost často se ale jedná o výdělky, na které dosáhne jen zkušený obchodník a to až po několika měsících poctivé práce.

 

První dva, tři, čtyři měsíce jsou opravdu psychicky náročné

Než se naučíte mluvit do telefonu dostatečně nahlas, než zvolíte správnou intonaci hlasu, vhodná slova, délku vaší úvodní věty a vůbec obsah celého rozhovoru, uběhne několik týdnů, během kterých vám zavěsí stovky lidí.

Průměrnému člověku volají denně 2 až 3 obchodníci s různými nabídkami. Vašim úkolem je odlišit se od nich. Lidé mají všeobecně málo času, během týdne jsou pod neustálým pracovním stresem, a tak si buďte jisti, že i když pro ně máte fantastickou příležitost, jak by mohli zbohatnout, nebo jim jen chcete usnadnit život, nebudou s vámi chtít mluvit a v první minutě hovoru vám jasně dají najevo, že je obtěžujete.

Porozhlédněte se. Jde to vašim kolegům?

  • Sales není job pro každého. Někteří z nás jsou takzvaně „splachovací“, a tak jim nevraživost lidí zpočátku jejich obchodnické kariéry nijak nevadí a s klidem vytáčejí další a další čísla. Jiní jsou ale vztahovační a na ošklivá odmítnutí myslí ještě dlouhou dobu poté, což pak výrazně cloumá s jejich psychikou a odráží se na sebejistotě při následujících hovorech.
  • Dalším faktorem je také pracovní kolektiv. Když vidíte, že obecný mustr telefonického hovoru, který vám první den ve firmě předložil váš nadřízený, používají všichni kolem vás, můžete na základě vašich nejblíže sedících kolegů vypozorovat základní informaci: zda to funguje. V případě, že nikdo kolem vás za den neprodá ani rohlík, je na těchto větách patrně něco špatně, což vám vaši náladu rozhodně nevylepší. Pak si jistě říkáte „Kde jsou ty peníze, které slibovali na pohovoru, když nikdo z nás zatím nic neprodal?“
  • Na druhou stranu stačí jeden kolega, kterému se daří, a hned se máte ke komu upínat. Stačí si říct, že to opravdu funguje a pustit se do práce. Třeba váš další hovor vyjde, a když se to povedlo jemu, musí to přeci vyjít i vám.

Peníze na obzoru, ale pořád v nedohlednu?

  • Cítíte, že jste velice blízko prvnímu úspěšnému dealu, který vám po pár týdnech či měsících přinese konečně první provizi, ale stále ne a ne přijít?
  • Dřete jak kůň, domů se vracíte vyčerpaní a pozdě večer, stále to však vypadá, že na konci měsíce vám na účtu přistane pouze fixní plat, který není o mnoho vyšší, než kdybyste pracovali v supermarketu? I to je opravdu demotivující a klíčový faktor, který odděluje úspěšné obchodníky od těch, co to vzdali, je právě ten fakt, že oni to nevzdali.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Hodnoty moderního obchodníka 21. století

1. Vaše reputace je jediným skutečně důležitým měřítkem Je vaším cílem za každou cenu prodat, nebo získat spokojené zákazníky? Dnes můžete jednodušeji než kdy dřív expandovat do světa a získat třeba miliardu zákazníků. Sociální sítě a online marketing vše urychlují. Kvalita nicméně stále vítězí nad kvantitou. Dřív možná bylo možné leccos zamést […]

Subscribe US Now