10 věcí, které byste měli vědět o salesu (část 2)

kaufman

6. Situace sales close nastává v momentě, kdy dotyčný souhlasí s osobní schůzkou

Pokud se s vámi dotyčný chce sejít, je u něj evidentní zájem, ať už o vás či o samotný produkt nebo službu. V takovém případě víte, že daný člověk hledá řešení. A vy mu ho můžete nabídnout. Máte taktiku, kterou s určitou úspěšností uzavíráte obchody? Teď je ten ideální čas na její použití! Pokud už jste se s klientem sešli osobně, neměli byste ho nechat odejít.

7. Dát si načas a prokázat lidskost se vyplatí

Rozhodně nechcete na potenciálního zákazníka vybalit všechno v úvodní větě. I když příliš small talku škodí a většina zkušených obchodníků i jejich klientů jsou na něj alergičtí, rozhodně není na škodu jít na celý hovor lidsky a přirozeně. Zamyslete se, co byste asi chtěli během takového hovoru slyšet vy? Totéž aplikujte v následujícím hovoru. O dotyčného projevte zájem a nebojte se zdvořile zeptat i na něco, co s vaším obchodem vůbec nesouvisí.

8. Nemám čas, nemám peníze, nechci… To pro dobré salesmany není žádná překážka

„Nemáte peníze? No asi právě proto, že odmítáte někoho jako jsem já, kdo vám s vaším nedostatkem dokáže pomoct!“ Prvotní výmluvy dokáže úspěšný obchodník hravě odrazit a i přes nezájem na začátku hovoru dokáže po pár minutách u dotyčného vyčarovat opravdové zapálení pro věc. Takový obchodník by ale měl znát hranice a rozpoznat, když NE znamená doopravdy NE.

9. Vaše domněnky o správném načasování hovoru vás brzdí

„Už je příliš pozdě, teď už určitě nikdo nemá čas.“ Nebo: „Je pátek, dnes už nikdo pracovní věci řešit nechce.“ Právě naopak! Takové odhady nás pouze brzdí. V takovou dobu jsou lidé možná mnohem lépe naladěni a mají více času vás poslouchat. Mnoho velkých zakázek na celém světě bylo uzavřeno v pátek v podvečer. A kdyby prodejce zavolal až v pondělí ráno, možná by to ani neklaplo. Mimo Vánoc, oběda a půlnoci neexistuje doba, kdy byste někomu nemohli zavolat. Toho se držte!

10. Z následujícího hovoru možná neprodáte. Pokud ale nezvednete telefon, neprodáte určitě

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

#girlboss: Moderní etiketa a proč se jí zabývat, když stoupáte nahoru?

Svůj úspěch neovlivňujeme pouze my Ovlivňují ho lidé kolem nás – naši zákazníci. Uzavření či neuzavření obchodu totiž vždy nakonec záleží na tom, jak k zákazníkům přistupujeme. Profesionální obchodnice ctí své zákazníky, protože si uvědomuje jejich důležitost a hodnotu – úcta a respekt se projevují v jejím chování. Profesionalita je rozhodujícím faktorem pro naši […]

Subscribe US Now