10 věcí, které byste měli vědět o salesu (část 1)

kaufman

1. Lidé kupují, když chtějí kupovat, ne když vy chcete prodávat

Nedaří se? Voláte-li týden po Vánocích, můžete si být jisti, že většina lidí má v tuto dobu hluboko do kapsy, a tak se ani není čemu divit.

2. Vše, co potřebujete k úspěšnému prodeji, vám řekne váš cíl sám

Chcete prodat? Mluvte méně než potenciální zákazník. Nabídněte mu vyřešení problému a počkejte, až se začne sám zajímat. V byznysu obecně platí, že kdo moc mluví, málo získá. A v tomto oboru to platí dvojnásob. Člověka na druhé straně telefonního spojení nechcete zahltit informacemi a rozhodně nechcete, aby vám v takové situaci třeba položil telefon uprostřed vašeho dlouhého monologu. Na zachycení jeho zájmu stačí pár krátkých vět. Jakmile se začne vyptávat, jeho zájem je evidentní, v tom momentě teprve začíná hra.

3. Dobří salesmeni vlastně neprodávají

Většina z nás má z příchozích hovorů z neznámého čísla obavy, že se po zvednutí začne dotyčný s čímsi vnucovat a tahat z nás peníze. Dokážete potenciálnímu zákazníkovi vyřešit něco, co ho trápí? Dejte to najevo! Ti nejlepší salesmani si s klientem pouze povídají. Na konci rozhovoru, aniž by padla jediná zmínka o samotném prodeji, má klient o produkt zájem a sám si o něj řekne.

4. Prodeje v B2B nejsou to samé jako v B2C!

Prodáváte lidem? Pak by vám mělo jít především o vyřešení problému vašeho potenciálního zákazníka. Ne o to, abyste z něj vyždímali co nejvíc peněz a zkazili mu den, jde o pouhou pomoc. I to, o co vám ve skrytu duše jde, lze z vašeho hlasu v telefonu cítit. A pozná to kterýkoliv člověk na druhé straně telefonu.

Snažíme-li se prodávat jiné firmě, jde nám v první řadě o vybudování kvalitního a upřímného obchodního vztahu. Ne nadarmo se říká, že jeden prodej vám zařídí peníze, ale je to právě vztah, který vám zajistí prodeje pravidelné.

 

5. Neúspěšný hovor je často větší zkušeností než uzavřený obchod

Z vlastních chyb se učíme, proto je dobré si namísto špatné nálady z neúspěšného hovoru tento hovor zpětně pustit a zanalyzovat si vlastní chyby. Proč to tentokrát nevyšlo? Trocha sebereflexe neuškodí, a když si na zřejmé chyby dáte pozor, příště už je neuděláte. Takový postup je mnohdy lepší, než když se vám špatnou technikou čirou náhodou podaří prodat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

#girlboss: Nejčastější chyby začínajících obchodnic

Nepřipravenost Vydala byste se do džungle v lodičkách a bez vody? Nejspíš ne. Proč? Protože alespoň trochu tušíte, co na vás čeká, a víte, jak se připravit. V salesu je to stejné. Obchodní schůzky mají jistý postup. Vyžadují od vás určitou dávku improvizace, ale především přípravu. Nečekaná odchylka od tohoto postupu nám rozhodí […]

Subscribe US Now