4 tipy, co dělat, pokud vám současné zaměstnání nevyhovuje

kaufman
  • Přijměte současnou situaci jako výzvu k tomu, abyste se posunuli dál (po profesní i osobnostní stránce). Berte to tak, že je to správný čas vykročit ze své komfortní zóny, protože nemáte co ztratit. Zbaběle utéci můžete kdykoliv potom. Vyzkoušela jsem si to sama na sobě. Když jsem nastoupila po škole do personální agentury, byla jsem nemile překvapená, že se nejedná o pomoc lidem, ale o regulérní obchod. Chtěla jsem pár dní po nástupu doslova prchnout, ale se slzami v očích jsem si uvědomila, že určitá forma obchodu je všude. Udělala jsem dobře, že jsem to hned nevzdala. Moje tehdejší šéfová byla ženou na úrovni a já jsem záhy pochopila, že obchodník nemusí být jenom vlezlý chlápek. Stačí nabízet služby v té nejlepší možné kvalitě a zákazníci si vás najdou sami. Dodnes z této zkušenosti čerpám.

 

  • Zapřemýšlejte, jestli vaše stávající práce není nějakou životní lekcí, kterou jste si měli prožít. Co vás tato situace učí? Stali jste se někdy svědkem nebo obětí šikany? Využívají vás kolegové, protože vědí, že neumíte říci ne a nedá vám to, abyste práci neodvedli precizně? Tak schválně, kde si myslíte, že je chyba? V okolí? Musím vás zklamat. S největší pravděpodobností je to ve vašem nedostatečném sebevědomí. Pokud si nejste vědomi své hodnoty, nemáte dostatečně nastavené hranice a lidi to velmi rychle vycítí. Odejdete-li hned do nové práce, tento model se jednoduše zopakuje.

 

  • Zkuste změnit ostatní tím, že jim půjdete příkladem. Někdy stačí namotivovat se a pustit se do nějakého projektu. Motivace bývá nakažlivá a třeba to přiměje i ostatní, aby se sebou začali něco dělat. Můžete přijít s nějakým zlepšovákem, nějakým projektem, který přinese zaměstnavateli hmatatelnou hodnotu a vám seberealizaci. Nejen že si tím můžete přilepšit finančně, ale sami si dokážete, co všechno zvládnete. A pokud to ve firmě neocení, není nic lepšího než jít jinam, kde vám tento přístup i zkušenost mohou otevřít dveře.

 

  • Promluvte si s nadřízeným nebo s majitelem firmy – prostě s někým kompetentním o tom, jak situaci nebo vaše postavení ve firmě vnímáte. Třeba jsou tak zaměstnaní svými úkoly a pohledy, že nevidí situaci objektivně (anebo jen vašima očima) a budou ochotni to změnit. Pokud ne, budete vědět, na čem jste a ušetříte si čas, po který byste se chlácholili, že to bude třeba za čas lepší. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že je to hodně důležitý životní krok. Navíc vám to zvyšuje odvahu v dalších životních situacích. Dejte si načas a sledujte vaše pocity, myšlenky, jakékoliv změny v sobě i okolí. Velmi doporučuji vzít si tužku a papír (nestačí to mít jenom v hlavě, je důležité to opravdu napsat a vidět!) a ten si rozdělit na 2 sloupečky. Do jednoho si pište důvody, proč zůstat v současném zaměstnání (plusy současné práce: peníze, benefity, šéf, atmosféra, možnost se rozvíjet, jistota, pohodlí, dobrá dopravní dostupnost…) a do druhého, proč nezůstat v současném zaměstnání (mínusy současné práce: stagnace, šikana, demotivace, špatná dojezdnost, pocit vyčerpání, všichni na něco neustále nadávají…). Vracejte se k nim v průběhu dní a případně týdnů, dopisujte, přepisujte a nechte působit váš rozum i intuici. Díky této malé sebe-analýze si uvědomíte, co opravdu (ne)chcete.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

10 věcí, které byste měli vědět o salesu (část 1)

1. Lidé kupují, když chtějí kupovat, ne když vy chcete prodávat Nedaří se? Voláte-li týden po Vánocích, můžete si být jisti, že většina lidí má v tuto dobu hluboko do kapsy, a tak se ani není čemu divit. 2. Vše, co potřebujete k úspěšnému prodeji, vám řekne váš cíl sám Chcete prodat? […]

Subscribe US Now