Jak sehnat motivovaného obchodníka? Mluvte s ním při náboru na rovinu

kaufman

1. Do inzerátu pište i to negativní

Každý job má své plusy a mínusy. Lidé to ví a počítají s tím. Všechny ty jedničky na trhu, nejlepší produkty a rychlé úspěchy dneska kandidáti jen přejedou pohledem a klikají dál. Přiznejte v inzerátu barvu a stejně se s obchodníkem bavte i na pohovoru.

2. Přiznejte barvu – proč vlastně obchodníka sháníte

Obchodníci přinášejí do firmy peníze. A ty potřebuje každá firma, proto se v inzerátu na obchodníka nemusíte tvářit, že je všechno naprosto sluníčkové a obchodníka vlastně nepotřebujete. Naopak v něm vzbuďte pocit urgence, že zrovna on má být tím, kdo nelehkou výzvu zvládne. Měl jsem veškerou expertízu a zavedený tým, když se ale objevil projekt, který vstupoval na trh s velkou vizí, ale očividně bojoval o přežití, bral jsem to jako svou povinnost zúročit, co umím.

3. Představte výzvy

  • Obchodník u vás dělá 60-100 hovorů denně? Vyjíždí denně na 10 schůzek? Není důvod tuhle skutečnost zamlčovat, pokud tedy nechcete neustále vydávat zbytečné peníze a energii na zaškolování lidí, kteří u vás vydrží týden dva a s prací seknou, protože čekali klidný flek a sem tam schůzku u kafe. „Obchod je u nás dril a skvěle buduje charakter. Ne každý ale zvládne takové tempo a častý feedback, pokud ale chcete investovat do své budoucnosti a mít sales základ do života, musíte tenhle začátek absolvovat.
  • Jste naopak obor, kde přinést nový business trvá půl roku? Obchodníci jednají se státní správou a tam i nejkratší jednání kvůli papírování trvá 2-3 měsíce. Na druhou stranu je to obor s velkou úspěšností, jakmile starostovi pomůžete s řešením největší bolístky ohledně osvětlení ve městě, máte dveře otevřené pro další projekty,“ řekl nám šéf firmy s veřejným osvětlením.
  • Nemáte čas ani prostor obchodníka vodit za ručičku? Jste technický obor, džungle, která není pro každého? „Hledáme primárně lidi, kteří si sami stanovují cíle a jdou si za nimi. Obchodník musí mít obrovské ambice. Dáváme obrovskou volnost, protože si uvědomujeme, že jakmile je začnete svazovat předpisy, tak z něho uděláte papouška, roznašeče letáků nebo vám odejde. Absolutně otevřená cenotvorba, sami si nastavují cenové podmínky. S obchodníky mluví na rovinu a také proto se mu povedlo během 10 měsíců od vstupu na český trh vybudovat etablovaný tým obchodníků po všech regionech.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

7 důvodů, proč dlouhodobě nezůstávat v nevyhovujícím jobu

1. Přicházíte o spoustu energie Tuto energii spotřebováváte, abyste se soustředili na splnění svých úkolů a nemysleli na to, co vás pravidelně vytáčí. Je to jako kdyby vám na počítači běžel na pozadí antivir. Fungujete, ale jste mnohem méně výkonní. 2. Fixujete si špatné návyky a vaše morálka se ztrácí Pokud […]

Subscribe US Now