Jak sehnat motivovaného obchodníka? Mluvte s ním při náboru na rovinu

kaufman

1. Do inzerátu pište i to negativní

Každý job má své plusy a mínusy. Lidé to ví a počítají s tím. Všechny ty jedničky na trhu, nejlepší produkty a rychlé úspěchy dneska kandidáti jen přejedou pohledem a klikají dál. Přiznejte v inzerátu barvu a stejně se s obchodníkem bavte i na pohovoru.

2. Přiznejte barvu – proč vlastně obchodníka sháníte

Obchodníci přinášejí do firmy peníze. A ty potřebuje každá firma, proto se v inzerátu na obchodníka nemusíte tvářit, že je všechno naprosto sluníčkové a obchodníka vlastně nepotřebujete. Naopak v něm vzbuďte pocit urgence, že zrovna on má být tím, kdo nelehkou výzvu zvládne. Měl jsem veškerou expertízu a zavedený tým, když se ale objevil projekt, který vstupoval na trh s velkou vizí, ale očividně bojoval o přežití, bral jsem to jako svou povinnost zúročit, co umím.

3. Představte výzvy

  • Obchodník u vás dělá 60-100 hovorů denně? Vyjíždí denně na 10 schůzek? Není důvod tuhle skutečnost zamlčovat, pokud tedy nechcete neustále vydávat zbytečné peníze a energii na zaškolování lidí, kteří u vás vydrží týden dva a s prací seknou, protože čekali klidný flek a sem tam schůzku u kafe. „Obchod je u nás dril a skvěle buduje charakter. Ne každý ale zvládne takové tempo a častý feedback, pokud ale chcete investovat do své budoucnosti a mít sales základ do života, musíte tenhle začátek absolvovat.
  • Jste naopak obor, kde přinést nový business trvá půl roku? Obchodníci jednají se státní správou a tam i nejkratší jednání kvůli papírování trvá 2-3 měsíce. Na druhou stranu je to obor s velkou úspěšností, jakmile starostovi pomůžete s řešením největší bolístky ohledně osvětlení ve městě, máte dveře otevřené pro další projekty,“ řekl nám šéf firmy s veřejným osvětlením.
  • Nemáte čas ani prostor obchodníka vodit za ručičku? Jste technický obor, džungle, která není pro každého? „Hledáme primárně lidi, kteří si sami stanovují cíle a jdou si za nimi. Obchodník musí mít obrovské ambice. Dáváme obrovskou volnost, protože si uvědomujeme, že jakmile je začnete svazovat předpisy, tak z něho uděláte papouška, roznašeče letáků nebo vám odejde. Absolutně otevřená cenotvorba, sami si nastavují cenové podmínky. S obchodníky mluví na rovinu a také proto se mu povedlo během 10 měsíců od vstupu na český trh vybudovat etablovaný tým obchodníků po všech regionech.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

7 důvodů, proč dlouhodobě nezůstávat v nevyhovujícím jobu

1. Přicházíte o spoustu energie Tuto energii spotřebováváte, abyste se soustředili na splnění svých úkolů a nemysleli na to, co vás pravidelně vytáčí. Je to jako kdyby vám na počítači běžel na pozadí antivir. Fungujete, ale jste mnohem méně výkonní. 2. Fixujete si špatné návyky a vaše morálka se ztrácí Pokud […]

Subscribe US Now