Jak sehnat kontakt na velkou rybu ?

kaufman

Víte, jak silnou máte vybudovanou síť kontaktů?

Hodně obchodníků si to pořád neuvědomuje, což je obrovská škoda. Možná neznáte majitele dané firmy, ale znáte jeho kámoše, se kterým chodí pravidelně na golf či páteční drink. Česká republika je pořád malá země – a tady se opravdu zná každý s každým. Dnes už telefonní číslo není ultra střežená komodita, jak tomu bylo před deseti lety. Dnes naopak všichni vsázíme na networking, takže věříme, že vaši společní přátelé nebudou mít problém vás vzájemně propojit. A vy dělejte to samé, propojujte své přátele navzájem. Tímto způsobem máte zaručené, že když to budete potřebovat vy, vždy se najde někdo, kdo pomůže vám.

Když nemáte kontakty vy, má je vaše rodina či známý

Neznáte napřímo nikoho, kdo se s daným člověkem zná? To neznamená, že se v okruhu vašich blízkých nenajde. Zkuste napsat jednoduchý dotaz na Facebook – znáte někoho ve firmě XY? A čekejte, jakou to spustí lavinu. Vezměte si, že oslovíte třeba 100 lidí, to znamená desítky různých firem a tito lidé osloví stovky dalších. Nejlepší na tom je, že málokdo se vás zeptá, proč se ptáte. Rovnou se vám ozvou ti relevantní, případně vám do komentáře napíšou jména lidí, kterým se můžete ozvat. Celé vám to zabere maximálně 5 minut a do toho počítáme už i čas, kdy budete odepisovat na zprávy.

 

Facebook už dávno není jen o přátelství

Jsme rádi, že čím dál tím víc obchodníků začíná vnímat i obchodní stránku osobního profilu. Dát lidem vědět, co děláte, mít názor na aktuální dění v oboru, budování sítě kontaktů atd. Skvělé, nebojte se však zajít ještě dál. Neumíte na někoho sehnat kontakt? Najděte si jej na Facebooku a napište mu zprávu. Je to pro vás už příliš a vnímáte to jako zasahování do soukromí? Pokud někdo má otevřený profil a vy si jej bez problému dohledáte, určitě vás nebude soudit, maximálně vám neodepíše. Využijte toho, že zatím tenhle způsob až tak moc lidí nevyužívá a může to být právě ta maličkost, která vás odliší od ostatních. A při troše štěstí můžete mít do několika minut telefonní číslo či rovnou termín schůzky.

Další byznysově podceňována sociální síť – Instagram

Co je na Instagramu skvělé je skutečnost, že tady můžete směle objekt svého zájmu sledovat. Věřte, že on nebo ona budou ještě radši. Zvýšíte jim počet followerů, což se na Instagramů počítá. Nešetřete likes na fotkách, občas přidejte i nějaký komentář a poté se odvažte daného člověka oslovit. Pochvalte fotky i lifestyle, kterým žije, a rovnou napište, proč si myslíte, že vzájemná spolupráce by mohla dávat smysl pro oba. Že to nepůjde?

Nebo si jej odchyťte rovnou life

Nejraději byste se s daným člověkem potkali hned face to face? Taková ta návštěva bez pozvání – právě jsem šel kolem – už také docela vypadla z módy. Jednak ji už všichni prokoukli a asistentky či slečny na recepci na ni budou mít určitě připraveno spoustu argumentů, také se může se stát, že i když si na vás pán ředitel čas udělá, bude ho málo a jeho postoj k vám nebude zrovna pozitivní. Zkuste místo toho vyhledat akce, kde bude v nejbližších týdnech tento člověk vystupovat, případně jiný manažer. Na takových akcích jsou lidé mnohem víc otevření novým příležitostem a networkingu a po svém talku jsou k dispozici diskutovat. Poslechnete si přednášku, nezapomeňte z ní něco vytáhnout a pochválit, a pak začít se svou sales pitch.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Vtáhněte manažery do HR procesu a naučte je vybírat si vlastní lidi do týmu

Naučte se rozlišovat námitky, kterými odporují Pro sales manažery platí, že by nejraději výběr nových lidi nechali zcela na vás. Přijít na pravý důvod, proč se manažerům nechce do procesu výběru nového zaměstnance zapojovat, není snadné. Jaké jsou 2 nejčastější výmluvy, kterými se vás snaží odbýt a co se za […]

Subscribe US Now