Jak být dobrým leaderem? 6 praktických tipů z českých firem

kaufman

1. Nebojte se delegovat

Při práci manažera se budete muset naučit jednu velmi důležitou věc. Předávat úkoly druhým. Věřte svému týmu a svěřujte jim úkoly. Jen tak se budete moci věnovat věcem, které jsou opravdu důležité.

2. Motivujte

Motivace je pro obchodníky velmi důležitá. Vybičuje je k dalším a dalším úspěchům. Pozor však na to, že pro každého může být motivací něco jiného. Jak nám řekla  jedna obchodnice, dříve působící v Czech News Center: „Každý je úplně jiný a logicky na každého platí jiné motivační faktory. Někdo chce kariérně růst, takže tam načrtáváme linku k tomu, aby časem vedl vlastní tým. Někdo potřebuje pocit vítězství, že splnil měsíční plán. Jiný zase chce mít pocit, že je v týmu nejlepší.“ Naslouchejte tedy svému týmu a zjistěte si, co vaše zaměstnance žene dopředu.

3. Buďte přirozenou autoritou

Nebojte se stát si za svými názory a buďte přirozenou autoritou. Vytvoříte tak kolem sebe tým, který pro vás bude rád pracovat.  „Autoritu si nezajistíte autoritativním přístupem – daleko víc jí dosáhnete tím, že budete s lidmi komunikovat, dáte si tu práci, že poznáte jejich kontext, osobní život, situaci a na základě toho se jim budete věnovat. Co jednoho nastartuje, může být pro druhého demotivující.“

4. Komunikujte – poznáte své lidi

Pro každého šéfa by měl být velmi důležitý názor jeho týmu. Naslouchejte svým podřízeným a zaměřte se na to, abyste své podřízené nejen podporovali, ale i rozvíjeli.  „Cílem manažera je poznat silné i slabší stránky svých podřízených a pak se zaměřit na to, co je v nich nejlepší, to podporovat a rozvíjet. Nechejte svým lidem jistou míru volnosti a možnost projevit svou kreativitu.“ Komunikace je klíčem k úspěchu správného leadera.

 

5. Buďte féroví

Chovejte se tak, abyste pro své zaměstnance byli ideálním vzorem k následování. Své o tom ví Petr Binar z Kooperativa pojišťovny. Když odcházel ze své předešlé práce, jeho zaměstnanci tvrdili: „Tys byl vždycky férový, pochválil jsi, a když jsi nám něco vyčetl, mrzelo nás to – chtěli jsme to udělat pro tebe, abys měl radost.“ Ideální stav samozřejmě je, když dělá zaměstnanec svou práci pro svého manažera i pro sebe. Udržujte tedy ve svém týmu přátelskou atmosféru a vaši zaměstnanci se vám odmění. „Pokud utáhnete šrouby pravidel tak, že se váš tým lidí stává v podstatě týmem robotů, pak nemůže růst člověk, tým, ani firma.“

6. Buďte pokorní

Je důležité, abyste byli číslem jedna jak pro své zákazníky, tak pro své zaměstnance. Inspirujte se u zkušeného Martina Valacha ze Swiss Life Select, který to vidí následovně: „Chceme být první volbou také pro naše pracovníky. Máme velkou pokoru k očekáváním našich klientů i pracovníků.“

Vaši zaměstnanci by pro vás měli být na prvním místě. Udělejte pro ně maximum a oni se vám odmění. „Obchodník je vždy na prvním místě, protože na obchodní divizi záleží růst celé firmy. Já proto vždy pro svůj obchodní tým dělám a budu dělat maximum, aby se jeho členové cítili dobře a opečovávaně.“

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Gentlemanské minimum: Co o vás prozradí podání ruky?

1. Dejte pozor na výraz při podání ruky Během pozdravu doprovázeném (nejen) podáním ruky si dejte pozor na výraz, který máte v obličeji. Měli byste se mírně usmívat a dívat se klientovi přímo do očí, budete tak působit sebejistě a dáte mu pocit bezpečí. Nikdy se nedívejte přímo na ruku, je to považováno […]

Subscribe US Now