Škola obchodu: Základní přehled, jak na prodejní argumenty

kaufman

Pravda je taková, že univerzální prodejní argument neexistuje

Prodejní argumenty fungují na stejném principu jako ty v osobním životě. Pokud dobře znáte téma hovoru, jste o něčem přesvědčeni a rozumíte námitkám protistrany, je celkem snadné objektivně argumentovat. Ti zdatnější navíc rychle reagují, pracují s emocemi a využívají charizma. Jak se tedy stát argumentačně zdatnějším?

Důvody ke koupi jsou u každého zákazníka jiné, a ačkoliv existuje pár základních motivů na pozadí nákupu, nejde ani zjednodušeně říct, že když řeknete to nebo ono, každý koupí,“  Možná jste objevili prodejní argument, který platí na větší množství zákazníků či partnerů, ale vždy se najde někdo, kdo myslí jinak a unikne.

Čemu se na cestě za dobrými argumenty vyhnout?

První část argumentační rovnice:

1. Poslouchejte a čtěte ve slovech zákazníka jádro jeho námitky.

2. Ověřte si, zdali jste to pochopili.

3. Pak teprve řešte.

Přesně toto první částí rovnice v cestě za dobrými prodejními argumenty. Pokud jste si toho doposud nevšimli, obchod vyžaduje rychlé přemýšlení a reakce, protože jakmile si řeknete „vždyť jsem mohl říct to a to!“, je už pozdě.  Pomůže vám to však u dalšího zákazníka, a tak je to správně. Chybami se člověk učí, i když neprodáte, tak se můžete za určitou dobu ozvat znovu a zjistit, zda se situace změnila.

Když se řekne A, musí se říct B

Druhá část argumentační rovnice:

1. Poznej svůj produkt a vše, co dokáže.

2. Ptej se kolegů a nadřízených na vše ohledně produktu, na co nemáš odpověď.

3. Použij tyto znalosti v praxi.

Shrnutí? Dobrý prodejní argument je vždy unikátní

Čekali jste příklady nejlepších prodejních argumentů? Jak jsme psali, takové (ne)existují. Dobrý prodejní argument je vždy unikátní a vychází z toho, co se od zákazníka dozvíte. Proto se zastavte, zapomeňte na naučené výhody a fráze, uklidněte obchodní nastartovanost a vžijte se do role zákazníka. Jak by vám produkt, který prodáváte, pomohl, a pokud vám takto pomůže, koupili byste ho? Výsledek nemusí být stejný jako u zákazníka, ale napoví vám, jak postupovat, abyste ho přesvědčili. Správné argumenty poté přijdou samy.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Gentlemanské minimum: Jakou business etiketu dodržovat na schůzce?

1. Kdo vchází první do dveří? Existují vcelku jasná pravidla, která popisují, kdo vchází a vychází jako první. Běžně vchází do dveří první žena, zatímco muž drží dveře. To však neplatí, pokud se jedná o restauraci, kavárnu, či bar. Tam vstupuje odvážný muž jako první. Mnohdy se ale stává, že se […]

Subscribe US Now