5 tipů, jak přilákat nejlepší obchodníky a udržet si je

kaufman

1. Nikdy nepřestávejte hledat

Pokud budete nabízet volná místa jen jednou za čas, s největší pravděpodobností se s nejschopnějšími obchodníky minete. Nábor je dlouhodobá aktivita a je potřeba být vidět. Nepřestávejte o sobě dávat vědět, pořádat pohovory a najímat nové talenty. Zvýšíte šance, že si vás prvotřídní obchodník najde sám. Navíc si zajistíte širší výběr, což pro vás znamená, že pokud se dostanete do časové tísně,  nebudete muset narychlo najmout méně kvalitního člověka.

2. Přesně definujte, co musí váš ideální obchodní zástupce umět

Nemá smysl popisovat volnou pozici nejasně a ze široka. Pokud si ujasníte, jaké schopnosti musí mít váš ideální obchodní zástupce, je mnohem pravděpodobnější, že ho najdete. Zkuste nějakou chvíli pozorovat, jak pracují členové vašeho současného obchodního týmu. Zamyslete se, které z jejich schopností z nich dělají špičkové obchodníky a hledejte je u nových rekrutů. Sepište si, jaké úkoly jim potřebujete zadávat, a vytvořte si specifický profil člověka, kterého potřebujete. Hledání bude najednou mnohem efektivnější.

 

3. Pomozte vašim obchodním zástupcům na cestě k úspěchu

Zaškolovací a vzdělávací systém je základ a pro většinu firem samozřejmost, přesto chceme zdůraznit, že ani ostřílený obchodník si ze začátku není jistý, co od něj očekáváte, jak k prodeji přistupujete, a jaké triky máte schované v rukávu. Poraďte jim, poskytněte coaching, věnujte jim čas a podporujte je. V opačném případě nebudou špičkové výkony podávat ani ti, od kterých to očekáváte nejvíce.

4. Nabídněte jim motivační příjem a kariérní postup

Nejlepší obchodníky si neudržíte, pokud je za prvotřídní schopnosti a zkušenosti nebudete ochotni odměnit odpovídající částkou. Ať vám na pohovoru řeknou cokoliv, největší motivací pro lidi v businessu budou vždy peníze, nemusí však jít vyloženě o částku, ale to, co peníze symbolizují. Obchodníci jsou ochotni oželet bonusy a benefity, ale musí být motivováni vizí, kam to mohou dotáhnout, procenty na ročním zisku či jinou formou odměny za vysoké osobní zapojení do chodu firmy.

5. Všímejte si a chvalte

I když vaši nejlepší prodejci „makají jako roboti, kteří jsou naprogramování na efektivní prodej“, nezapomínejte, že jsou to stále jen lidé. Pokud jim dáte najevo, že si jejich práce vážíte, poskytnete jim další důležitou motivaci. Nedoceněný obchodník si brzo začne hledat místo, kde si jeho výsledků budou vážit více.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Rozdíly, se kterými se setkáte, když jste na HPP versus OSVČ (2/2)

1. Dovolená, nemocenská HPP obchodník – Drtivá většina zaměstnanců bere jak dovolenou, tak i nemocenskou jako součást worklife balance. Mnohdy se dá s dovolenou i v dobrém smyslu kalkulovat, pokud má dotyčný dobrý denní průměr pro výpočet dovolené, a tudíž,  i když není v práci, inkasuje na výplatu vyšší poměrnou částku za dny, kdy dovolenou čerpal. […]

Subscribe US Now