5 způsobů pro lepší komunikaci s extrovertním klientem

kaufman

 Dnes se zaměříme na extroverta, který má odlišné potřeby od introverta. A když se na ně zaměříte z psychologického hlediska, nemůžete během schůzky šlápnout vedle. Jak být úspěšný při jednání s extrovertním klientem?

1. Zlákejte jej

Co je na produktu zcela unikátního, nového či inovativního? Jedná se o limitovanou edici? „Extroverti milují výjimečnost, tak jim ji naservírujte na zlatém podnose! Poslechněte si, co klienta zajímá, a podle toho vybírejte přesně ty informace, které jej osloví.

2. Dejte mu z čeho vybrat

Extroverti na rozdíl od introvertů na možnost výběru reagují kladně. Nakombinujte jim produkty, nabídněte různé slevy, vymyslete pro ně speciální balíčky. Čím pestřejší a lákavější nabídka, tím lépe!

3. Pohrajte si s ním

Čím více různých podnětů a smyslových vjemů klientovi nabídnete, tím větší naději na úspěch máte. Extrovertní klient se nedokáže dlouho soustředit na jednu věc, nebojte se tedy do prezentace přidat co nejvíce zkušeností od spokojených klientů, pokud si na produktu může zákazník něco vyzkoušet, nezapomeňte to zmínit. Je na produktu něco neobvyklého? Co?

4. Nebojte se osobnější vazby

Mnoho extrovertních klientů ocení osobitost a budování vztahu díky neformálnímu rozhovoru. Tato otevřenost a náklonnost jim obchodní jednání zpříjemní a získají díky ní pozitivní pocit z dohody. Nebojte se toho využít během prodeje.

TIP: Extroverti milují mluvení, ale nezapomeňte rozhovor usměrňovat, abyste nakonec vyhrazený čas na obchod nepromarnili familiární konverzací „o všem a o ničem“. Obchodník nikdy nezapomene na cíl, kvůli kterému na schůzku přišel, ale dotáhnout to do něj, to už je často fuška.

5. Pobídněte jej v závěru

Na co rozhodně nesmíte zapomenout, je závěrečné pobídnutí a ujištění, že si skutečně vybral dobře. Extroverti jsou spontánnější než introverti, ale závěrečné pobídnutí rozhodně neodmítnou. Především je pro ně důležitá odměna, což výsledný produkt přece je, tak to dejte najevo – ale pěkně ve vašem stylu a vlastnimi slovy, ne prázdnými frázemi!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Škola obchodu: Zkratky, které byste měli znát, jako když bičem mrská

Většinu z nich jste viděli a slyšeli mnohokrát, pokud se pohybujete ve světě obchodu dostatečně dlouho, ale i mimo něj. Neděláme si iluze, že je všechny vysvětlíte, když vás probudíme ve tři ráno. Nováčci v oboru patrně uvidí některé poprvé, nad jinými zakroutí hlavou. My vám postupně přineseme všechny zkratky z oblasti sales, business a příbuzných […]

Subscribe US Now