9 důvodů, proč v žádném případě nechodit s klienty!

kaufman

Mnoho lidí se seznamuje v práci. Vyplatí se ale navazovat vztahy s někým, koho potřebujeme k obchodování? I když se říká, že láska hory přenáší, je zde devatero důvodů, proč by se obchodní styky neměly přetavit v jiné:

1. Klient bude chtít slevu

Jakmile navážete vztah nebo velmi blízké přátelství s klientem/klientkou, téměř jistě si zaděláváte na debatování o cenách. Každý chce slevu. A když už spolu „máte něco víc“, tak proč by neměla ta sleva být pokaždé a pořádně velká? Takže pokud nechcete jít s cenami sakra dolů anebo dělat charitu (byť pro lásku), nechte klienta klientem a vztahy navazujte jinde.

2. Bude z vás tahat informace o konkurenci

Co kdyby vaše nová láska zjistila, že u vaší konkurence ušetří? A protože každý šetří rád, budete dost možná v soukromí pod palbou otázek, jestli konkurence náhodou nenabízí produkty výhodněji. Stejně tak se nevyhnete otázkám, kdo další vaše produkty odebírá a v jakém množství. Vy taky z lásky vykecáte všechno – včetně toho, co by se jiným zákazníkům líbit nemuselo.

3. Bude vám kecat do práce

„Podle mě máš v tomhle slabé místo. A tohle bych nabízel takhle. A té druhé firmě žádnou slevu nedávej, však jsi sama říkala, že ten majitel je blbec, ne?“ Takové a jim podobné rady uslyšíte dnes a denně. Jen nebudete vědět, jestli vám miláček radí ve snaze pomoci vašemu obchodu, nebo proto, abyste nevycházeli vstříc firmám, kterým váš drahý úspěch nepřeje.

4. Bude pravděpodobně žárlit na všechny další klienty/klientky

Vy jste se přece také seznámili při obchodním jednání, ne? Tak proč by vás časem nemohl úplně stejně oblbnout nějaký jiný klient? Přesně na tyto žárlivé řeči se připravte. Každá pracovní schůzka může být problém.

 5. Vy budete na oplátku žárlit na všechny další obchodnice/obchodníky, se kterými jedná

A bod 4 platí samozřejmě i pro druhou stranu. Když to zafungovalo u vás, proč by to nezkoušel/a i na jiné obchodní zástupce? Klid doma mít zkrátka nebudete. Jedině, že byste se rovnou dohodli na otevřeném vztahu…

6. Ztratíte spousty času na každém obchodním jednání s ním/ní

Pokud vy dva budete i po milostném vzplanutí dále spolupracovat na bázi klient – obchodní zástupce, pak se připravte na to, že na svých společných pracovních schůzkách strávíte dvakrát tolik času než s jinými klienty. Budete totiž zcela jistě řešit i nepracovní věci. Tím ztratíte čas. A čas jsou peníze.

7. Budete pracovat i v soukromí

Samozřejmě, že si pracovní záležitosti přenesete i do soukromí. Jednání to neusnadní, naopak ztíží. Denně budete mít před sebou milostné žádosti o slevu, o zvýhodnění, o nějaký bonus navíc, o to, abyste nepomáhali konkurenci, abyste nabídku rozšířili, abyste vzkázali šéfovi to a to. Zkrátka hrůza pomyslet!

8. Morálně si ztížíte vymáhání dluhů

Skutečné peklo nastane v momentě, když vaše láska a klient v jednom nebude mít na zaplacení. Zažalujete ho? Pošlete na něj exekutory, když s ním sdílíte jeden byt? Asi těžko, že? Jste zkrátka v háji.

9. Okolí vás bude podezírat z „kariéry přes postel“

Všichni ve firmě na vás budou koukat jako na tu/toho, kdo balí klienty. Dost možná se bude šuškat i něco o kariéře přes postel. Kdoví, kolik jich vašim spárům podlehlo… Na takové řeči se připravte!

Jak jste vzplanutí pro klienta ustáli vy?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Řešení krize: Jak komunikovat s naštvaným klientem?

1. Mluvte pravdu Vždycky. Tečka. Jinak máte zaděláno na pořádný problém. Pokud se klient zeptá, existuje-li levnější varianta u konkurence, klidně odpovězte, že ano. Hned mu ale vysvětlete, proč je ta vaše lepší a přinese mu odpovídající hodnotu. Kdyby totiž později zjistil, že jste mu lhali, nejen, že si od vás už nic nekoupí, […]

Subscribe US Now