Jak najít ty správné lidi do obchodního týmu?

kaufman

Budujete tým a nemůžete si dovolit sáhnout vedle? Potřebujete vědět, jak najít správné borce, díky kterým budou vaše výsledky ty nejlepší? Dali jsme dohromady několik ověřených tipů a věříme, že i díky nim se vám podaří postavit opravdu perfektní smečku!

1) Hledejte ambiciózní lidi

Faktem je, že u obchoďáků jsou nejlepší (a mnohdy jedinou) motivací k pořádným výsledkům peníze. Proto se vždy adeptů ptejte, kolik chtějí vydělávat a jaké jsou jejich sny. Pokud odpoví, že 30 tisíc jim postačí, hledejte dál. Když však začnou básnit o měsíční dovolené v Karibiku, novém BMW, pěkném bytě a parádních večeřích s přítelkyní nebo přítelem, jste na správné adrese!

Pokud to totiž myslí vážně, opřou se do práce na 100 %. Ví moc dobře, že jinak si potřebné peníze nevydělají. A jestli jen blafují, poznáte to velmi brzy na jejich výkonu…

 

2) Musíte si sednout lidsky

Mít v týmu ambiciózního, schopného, výkonného, ale nepokorného člověka je dobrá cesta k antidepresivům. Snažte se už na začátku zaměřit na adeptovo vystupování vůči vám. Pokoru a úctu si už kvůli své pozici zasloužíte!

Neznamená to, že musíte být hned kamarádi. Někdy dokonce patřičný odstup v práci hodně pomůže. Jde tu o to, aby v týmu nevznikaly rozepře a nikdo se nesnažil zlehčovat vaše slova.

Hodně vám o adeptovi prozradí také to, zda-li se vás v průběhu pohovoru vyptává – a jakým způsobem. Měli byste ho zajímat jak vy, tak i společnost, pro kterou pracujete.

 

 3) Nechte si na pohovoru prodat něco originálního

Fór s propiskou už je ohraný. Každý ho očekává a připraví se na něj dopředu. Buďte kreativní a připravte úkol, u kterého se adept opravdu zapotí! Co třeba myš k počítači? Stůl? Nebo sklenka s vodou?

To, co je u tohoto úkolu opravdu důležité, je totiž právě moment překvapení schopnost adepta reagovat na nečekané situace. Musí rychle pochopit, jaké jsou výhody jeho „produktu,“ zákazníkovy (tedy vaše) problémy a potřeby, a vysvětlit, jak koupě vyřeší váš problém.

 

 4) Všímejte si, jak je adept upravený

Pokud vám někdo na pohovor přijde ve zmačkané košili a špinavých botách, nic dobrého to o něm nevypovídá. Představte si, že by takto přišel na schůzku s klientem!

Na druhou stranu, ne vždy je oblečení to nejdůležitější – z ledabyle učasené slečny se může vyklubat výborná obchodnice, z dokonale upraveného a navoněného chlapa naopak nejslabší článek týmu. Určitě ale platí, že pěkná úprava zevnějšku je pro práci obchodníka nutností a bere-li ji někdo na lehkou váhu u pohovoru, pravděpodobně v tom bude pokračovat i při práci.

 

5) Zaměřte se na řeč těla

Jak na vás adept působí? Je si jistý tím, co říká? Mluví pravdu? Nejlépe to poznáte podle neverbálních signálů. Většinu pohovorů sice provází určitá nervozita, což se nejvíce projevuje právě na řeči těla, ale všímat si určitých věcí je i tak skutečně klíčové.

Nejvíce poznáte ze stisku ruky a prvního očního kontaktu. Zde by měl člověk opravdu působit sebejistě a přátelsky. Pozorujte ho ale i v průběhu pohovoru a„prodeje nanečisto“ – pokud se například často drbe na hlavě, nose či tvářích, pravděpodobně nemluví pravdu. Zkřížené ruce také nevypovídají mnoho dobrého, značí obrannou pozici.

 

 6) Zkuste jeden „ostrý“ telefonát

Poproste adepta, aby vám domluvil schůzku. Telefonování je totiž pro mnoho lidí tím nejtvrdším oříškem a vy si nemůžete dovolit kvůli nepovedeným telefonátům přicházet o klienty. Jen ostrý telefonát vám pravdivě ukáže, jestli před vámi sedí skutečné obchodní zvíře!

 

7) Nebojte se vyhazovat

 Ani výkonný a úspěšný člověk nemá ve vašem týmu co dělat, pokud vás každé jednání s ním vyčerpává a stresuje, nebo pokud vyvolává spory uvnitř týmu. Zkuste si s ním nad tímto tématem sednout a zjistit, proč tomu tak je.

Pokud si jen nesedíte osobně, můžete se pokusit ve firmě najít jiné místo, kde jeho schopnosti naplno využijí. Když ale zjistíte, že za problémy vězí například přebujelé ego, bude pro oba nejlepší, pokud “problémistu” v týmu někým nahradíte. Vaším úkolem není zastávat roli Úřadu práce!

Ty nejlepší naopak samozřejmě řádně odměňujte!

Jak to máte vy? Kdo nenadchl a kdo se naopak vyklubal a překvapil vás? 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Máte klientům vykat, nebo tykat? Co je lepší?

Je lepší držet si od klienta odstup a striktně trvat na formalitách, anebo jako projev důvěry a otevřenosti přistoupit na tykání? Přinášíme stručný návod, jak své klienty rozškatulkovat. Novým klientům vykejte co nejdéle Pokud za vámi přichází nový klient, anebo ho teprve lovíte, držte se striktně vykání. Působí to profesionálněji a neodvádíte […]

Subscribe US Now