Pozor! Schůzky v obleku mohou být fail

kaufman

Jsem toho názoru, že chodit na schůzky v obleku je v Česku spíše na škodu než k užitku. Není nic horšího než vidět na schůzce dvacetiletého kluka-„kravaťáka“ (prosím nikdo se neuražte), který má oblek za pár korun a vypráví o skvělém produktu či službě.

 

Zkušený klient pozná kravatu za 200 Kč

Jen to ještě doupřesním. Zkušení obchodníci, tedy zákazníci, kterým jdete něco prodávat, okamžitě vědí, jak se věci mají. Poznají kravatu za 200 korun a stejně tak poznají i košili za pětistovku. Tím se samozřejmě nechci dotknout obchodníků, kteří v oblecích chodí. Já osobně jsem však většinou od takových obchodníků nic nekoupil. A když ke mně někdo přišel na pohovor a snažil se být „kravaťák,“ téměř vždy jsem vybral uchazeče v méně formálnějším oblečení. Toho, kdo na mne působil uvolněně a dojmem, že má situaci pod kontrolou.

 

Ti úspěšní raději značkové džíny než nekvalitní oblek

Kultura obleků má své kořeny již z 18. století. Za první republiky pak u nás ještě více nošení obleků zakořenilo. Elegance a móda však měla v té době kouzlo a hlavně zásadní rozdíl oproti dnešku. Tehdy byl každý oblek šitý řemeslníkem-krejčím na zakázku. Dnes pochází většina produktů z Číny a není problém pořídit v supermarketu či nějakém obchodním centru komplet za 1 500 Kč. Pro laika nepoznatelné, pro zkušeného přinejmenším k pousmání. To proto, že zkušený obchodník si raději vezme pohodlné džíny a elegantní košili, než levný a nekvalitní oblek.

Samozřejmě i já patřil do rádoby upravené skupiny. Postupně jsem však zjistil, že když si vezmu kalhoty nebo džíny a k tomu kvalitnější košili, je schůzka mnohonásobně uvolněnější. Když je uvolněnější, klient je otevřenější a lépe přístupný. Máte více prostoru pro „small talk.“ Na druhou stranu jsou povolání, kde bych asi nečekal obchodníka či zástupce sales, aby přišel jinak než v obleku. Napadají mne finanční služby.

 

Upřednostněte originalitu před kvantitou

Pokud se rozhodnete nosit oblek, nechte si jej ušít, případně upravit na míru. Kvalitnější oblek, boty, několik košil, kravata a doplňky vyjdou v celku přes 15 000 korun.

Tím nechci prohlašovat, že to je o ceně vašeho obleku. Stále musíte být výřeční, vtipní a proaktivní. Jen v obleku za 1 500 Kč (s nadsázkou řečeno) se zbytečně degradujete na podomné prodejce.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Zbavte se při telefonování strachu z odmítnutí

Ve včerejším příspěvku seriálu o telefonování nám Miroslav Princ, autor knihy Jak uspět při obchodním telefonování, vysvětlil, že zákazníci jsou dnes zkušenější a domluvit schůzku s nimi je náročnější než před lety. Dnes ukáže jak se obchodníci, kteří nechtějí zůstat za konkurencí, musí novému myšlení svých zákazníků přizpůsobit. Namísto sebe se […]

Subscribe US Now