Jak během několika minut zklidnit svou mysl

kaufman

Dechová cvičení pomohou zklidnit celé tělo

Ve stresu dýcháme mělce, a tím dochází k nedostatečnému prokrvení organismu. Po krátkém dechovém cvičení se budete okamžitě cítit lépe. Používají ho i známí moderátoři, například Štěpánka Duchková, která nám ho prozradila v rozhovoru. Při hlubokém nádechu počítejte pomalu do pěti (pokud máte větší kapacitu plic a cítíte se dobře, tak i do deseti) a při výdechu udělejte to samé. Opakujte 10x. Vyzkoušejte i před spaním.

Protáhněte se u videa

Využijte technologie a stáhněte si aplikace nebo navštivte YouTube a pusťte si video, podle kterého si během několika minut protáhnete celé tělo. Cílem není se zpotit, ale protáhnout ztuhlé svaly. Vyvarujte se rychlých pohybů.

Krátká procházka na čerstvém vzduchu

Nic nezabírá? Změňte na chvilku prostředí. Jděte na krátkou procházku do blízkého parku. Vezměte si s sebou sluchátka a cestou si pusťte do uší meditační hudbu, zvuky přírody (obojí najdete v aplikacích, o kterých jsme psali v článku Naučte se relaxovat) nebo oblíbenou písničku. Nezapomínejte na hluboké dýchání.

Seznam pozitivních věcí

Nedaří se vám a jste ve stresu? Zkuste si připomenout, co se vám povedlo a za co jste vděční. Udělejte si pětiminutovou přestávku a zastavte se. Popřemýšlejte, koho jste potěšili, za co byste se pochválili, co vám udělalo radost a sepište si seznam. Pak si ho nahlas přečtěte. Nahlas proto, abyste ho opravdu vnímali. Uvidíte, že se vám změní nálada a vrátí se i sebevědomí.

Vůně napomáhají relaxaci

Vůně měly odpradávna magickou moc, a proto jimi už ve starověkém Egyptě rozhodně nešetřili. Ani vy nemusíte. Najděte si tu, která vám nejvíce vyhovuje. Nejdříve ale popřemýšlejte, zda nejste na nějakou alergičtí. Nejlépe funguje vanilka, kokos, citron, jasmín a grapefruit. Mají relaxační a zklidňující účinky.

Po dni plném stresu většinou skončíme doma před televizí, kdy totálně vyšťavení sledujeme nějaký krimi seriál plný agresivních dialogů a násilí. Možná máte pocit, že jste tak unavení, že to ani nesledujete, ale váš mozek zaznamená i to napětí, které se na vás valí z televize.

Raději si napusťte vanu, nebo poslouchejte se zavřenýma očima nějakou pohodovou audioknihu, či hudbu. A pokud máte svoji mantru pro úspěch nebo zdraví, v mysli si ji opakujte. Jestli to jen trochu jde, snažte se pořádně vyspat. I to zásadně přispívá k psychické pohodě.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Otázky, na které se ptát, když chcete získat nový sales job

Jaká je vize společnosti, firemní kultura a výhled do pěti let? Každý chce slyšet, že chcete někde zakotvit, vzdělávat se a růst. A pokud vás zajímá, zda vám to zaměstnavatel umožní a předloží vám výzvy, pak plánujete zůstat delší dobu, což personalistu, nebo majitele společnosti utvrdí v tom, že zvažujete nástup. Jakým způsobem pomáháte […]

Subscribe US Now