Tipy, jak při prezentaci spolehlivě zaujmout své publikum a to nejen na konferenci

Všude stále probíhá řada různých seminářů, workshopů, konferencí a školení. Možná i vás čeká výstup na některém z nich. Dokážete se nebojácně postavit před své publikum a vyprávět o tom, v čem jste nejlepší? Pro kovaného speakera to nebude problém, ale jestli je to pro vás poprvé, nepropadejte panice – máme pro vás několik tipů, jak se stát králem konference a skvěle oslovit své posluchače.

První prezentace před cizím publikem dokáže být velmi stresujícím zážitkem a o co více se snažíme vypadat v pohodě, tím více jsme křečovití a nervózní. Jeden z faktorů, proč vypadáme zadýchaní je i fakt, že při stresu dýcháme mělce. Proto první, co odborníci doporučují, je provádět zklidňující dechová cvičení před každým výstupem na veřejnosti (i kdyby to měla být jenom zasedačka ve vlastní kanceláři).

Nachystejte si skvělý elevator pitch

Nejspíše vám je tento termín povědomý nebo dobře známý, ale raději jej vysvětlíme. Elevator pitch je rychlé představení produktu, záměru firmy, situace nebo obsahu a to tak jednoduše a úderně, abyste to stihli říct jakoby během jízdy výtahem. I tento krátký přednes by měl posluchače zaujmout, aby s vámi s nadšením pokračoval v konverzaci.

Jak to souvisí s prezentací na konferenci? Hned na začátku bude potřeba se představit a zaujmout, takže by to mělo být stručné a jasné. Dá se to natrénovat a připravit, takže toho využijte ve svůj prospěch. Můžete si to napsat a pak přečíst nahlas, protože jakmile se slyšíte, najdete lépe případné nedostatky.

Ideálně si svůj elevator pitch trénujte před někým, kdo vám pak upřímně sdělí svůj názor.

Oblékněte se tak, ať to má šmrnc

Elegance vždy vzbuzuje vyšší respekt. Sice Steve Jobs chodil v černém roláku a džínách, ale… Ruku na srdce, jste Steve Jobs?

Na velké konference se hodí být formálněji oblečen, ale nemusí to být nutně hned celý oblek. Pokud je to pro vás příjemnější, budete působit lépe v košili a kalhotách. Firemní triko vypadá jako dobrý nápad, avšak jen na vysportované postavě.

Čisté boty berte jako samozřejmost!

Vypište si obsah prezentace v bodech

Zapomeňte na prezentování ve stylu „audioknihy“. Sepište si vše v bodech a krátkých odrážkách. To vám umožní mluvit přirozeněji a budete působit mnohem lépe.

Dobrá příprava je jasná asi každému, ale poznámky se tu a tam mohou hodit, proto si klidně vytiskněte seznam stěžejních bodů prezentace (nejen pro případ výpadku technologie).

Pokud v průběhu plánujete říct pár vtipů, raději si je rovněž poznamenejte, aby vám v půlce vtipu nevypadla pointa.

Komunikujte se svými posluchači

Snažte se tu a tam oslovit své publikum. Díky toho nebudou jen pasivně sedět a poslouchat. Položte jim pár otázek, udělejte s nimi jednoduchou anketu, sledujte jejich reakce při svém výstupu.

Klidně můžete udělat něco malinko nečekaného či netradičního pro oživení, takovou malou show. Budete tak zajímavější a publikum lépe udrží pozornost i dobrou náladu.

Mějte seznam věcí, které budou potřeba, abyste na nic nezapomněli

Doběhnout s vybitým notebookem je fakt problém. Raději byste neměli zapomenout nabíječku.

Pokud potřebujete další pomůcky, ukazovátko, poznámkový blok, vytisknutou stěžejní body prezentace, flashku, zvláštní přípojku či redukci, sepište si seznam těchto věcí, se kterými musíte ráno odejít!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Motivace vstát, pracovat a vydělávat

Slyšeli jste někdy o pracovní či výkonové motivaci? Mohou organizaci pomoci k dosažení velkých úspěchů? V dnešním článku vám chceme představit teorii vnitřní a vnější motivace a slavné osobnosti, které věděli, že jim motivace a výstup z komfortní zóny pomůže k získání slávy a úspěchu. Motivace jako hybná síla Pravděpodobně jste se již setkali s někým, kdo ztratil veškerou energii a motivaci […]

Subscribe US Now