Potraviny, které nakopnou váš mozek, aneb buďte na 100 % aktivní i odpoledne!

Spousta z nás řeší kvalitu jídla až v momentě, když se nám nelíbí naše váha. Jídlo toho ale dokáže ovlivnit mnohem více! Mimo jiné ovlivní i naše soustředění a funkce mozku. Potřebujete se nakopnout něčím před meetingem, ale 7. kávu už nesnesete?

Mozek je velmi složitý a výkonný orgán. I když vědci ještě neodhalili všechna jeho tajemství, dávno se ví, které potraviny pomáhají ovlivňovat jeho funkce a které dokonce vedou k jeho poruchám či nemocem. Jestliže víte, že vás čeká náročná schůzka či prezentace, kde musíte být stoprocentně soustředění, vyzkoušejte tyto potraviny:

1.     Borůvky

Získáte z nich vitamíny C, K a vlákninu. Nehledě na to, jestli je jíte sušené, mražené nebo konzervované, vám pomohou při léčbě chřipky, angíny i dalších infekčních onemocněních. Mnohé výzkumy prokázaly jejich schopnost zlepšovat zrak, zvýšit průtok krve do mozku a tím zlepšit jeho okysličení.

2.     Hořká čokoláda

Flavonoidy obsažené v kakau napomáhají lepšímu přísunu krve do mozku. Stačí přitom jenom pár čtverečků, nemusí to skončit u celé tabulky, před poradou či schůzkou a bude se vám koncentrovat mnohem lépe.

3.     Losos

Díky svých Omega 3 mastných kyselin nám prospívají a losos je pak nejvýznamnější zdroj této látky. Zlepšuje celkovou koncentraci a i vy si ho můžete před důležitým jednáním vychutnat k obědu.

4.     Kurkuma

Součást koření využívaná hojně zejména v orientálních kuchyních. Látka kurkumin blahodárně působí proti Alzheimeru a Parkinsonu a už v současné době se dává do některých léků. Kromě toho pomáhá proti stavům úzkosti, depresím a zpomaluje stárnutí mozku. Dá se jíst v jídle nebo si z ní můžete připravit tzv. zlaté mléko.

5.     Banány

Toto tropické ovoce má spoustu svých konzumentů nejen ve světe, ale i u nás. Řada z nich jsou lékaři, terapeuti, sportovci a nutriční specialisté. Obsahuje množství draslíku, cukru a aminokyselinu tryptophan, která se v těle mění na serotonin (hormon štěstí) – pomáhá s depresemi a stavy úzkosti.

6.     Ořechy

Především ty vlašské jsou zdrojem mastných kyselin, které pomáhají se soustředit a podněcují kreativní myšlení. Podobně jako banány obsahují tryptophan. Pokud nemáte rádi vlašské, vyměňte je za mandle či kešu.

7.     Avokádo

Ne, není to jen módní hit. Je opravdu prospěšné. Obsahuje velké množství draslíku a hořčíku, což vašemu mozku pomůže zvládnout celodenní zápřah i prokrvit tělo.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Na co se musíte zaměřit v prvním roce podnikání, abyste mohli být úspěšní?

Hned rovnou na začátek vám můžete říct, že se musíte z naprosté většiny (70 i 80 %) času a úsilí zaměřit na prodej. Myslíte si, že jsme se zbláznili, když říkáme tohle? Máte přece takovou spoustu věcí na práci, ale namísto toho máte jenom prodávat?! Budování značky, webu, pilování komunikační strategie, […]

Subscribe US Now