Udělejte skvělý dojem na pracovním pohovoru díky těchto 9 rad!

Na udělání dobrého prvního dojmu na pracovním pohovoru máte jen pár minut. Je dost možné, že pokud na začátku vykročíte špatnou nohou, potenciální zaměstnavatel se vašeho nevyvedeného dojmu už po celou dobu pohovoru nezbaví!

Tento článek vám pomůže, abyste z pohovorů odcházeli s úsměvem a ne jako poražení.

Berte to jako hru, kdy musíte hrát a přesvědčit ostatní, že jste lepší než zbývající kandidáti. I pokud nejste vyloženě soupeřivý typ, nalaďte se na tuhle vlnu, abyste působili lépe.

1.     Po celou dobu pohovoru buďte pozitivní

Usmívejte se a tvařte se, že jste v pohodě. Musíte vypadat příjemně – to je to první, co na vás uvidí.

2.     Přiměřeně pevný stisk ruky

Většinou se všude zdůrazňuje, jak má být stisk silný, ale ve skutečnosti musí být přiměřený. Pokud se hlásíte na manažerskou pozici, slabý stisk by působil, že nejste dostatečně průbojní. Příliš silný stisk by ale působil agresivně, jako byste chtěli celou situaci ovládnout. To rovněž nebude působit pozitivním dojmem, nehledě na to.

Jestliže se hlásíte na pozici asistenta, může mírně slabší stisk než váš protějšek působit pro ně konejšivě, jakoby že jsou stále pány situace – což je v takovou chvíli plus.

Samozřejmostí je při podávání ruky oční kontakt a upřímný úsměv!

3.     Krátký úvodní rozhovor na začátku k prolomení ledů

Buďte připravení, že nemusí jít hned k věci a nenechte se tím vykolejit. Někteří vás budou chtít trochu uklidnit a povzbudit. Připravte si proto nějaké neformální téma, které můžete případně hned na začátku nadhodit.

4.     Připravte se!

Není nic jednoduššího, než se předem pořádně připravit! Nastudujte si informace o dané společnosti a přemýšlejte, na co se lze ptát. Na tyto vytipované okruhy si připravte nějaké šikovné odpovědi.

5.     Svůj životopis musíte znát!

Je to váš životní příběh. Pokud si něčím z toho nebudete jistí, bude to vypadat jako lež. To rozhodně není něco, co byste v tuhle chvíli chtěli.

Abyste předešli situaci, kdy vám něco vypadne, učte se o svých pracovních zkušenostech mluvit na přeskáčku, nikoliv chronologicky. Takto by vás neměla rozhodit otázka z jiného období, než o kterém mluvíte.

6.     Své slabé stránky podávejte správně

Není potřeba, abyste vše zapírali – každý máme nějaké slabiny. Ale hrajte hru, jak se patří! Vždy každou slabinu zakončete něčím pozitivním a vytěžte z toho maximum.

Jak byste reagovali na otázku, jaká nejhorší věc se vám v minulé práci stala? Může to být např., že jste nestíhali pracovní úkoly. Prostě toho bylo moc. Tohle ale moc dobře nepůsobí… Přidejte pozitivní konec a bude to vypadat lépe: „Můj nejhorší zážitek byl, když jsme před Vánoci měli příliš práce. Vůbec jsem to nestíhal, ale podařilo se mi v tom po čase najít nový systém. Nakonec jsem se naučil si práci ještě lépe zorganizovat a pak jsem pracoval výrazně rychleji než ostatní.“ Nezní to takto lépe?

7.     Připravte si nějaké otázky

Ke konci pohovoru zpravidla dostanete prostor pro své otázky. Bylo by moudré si nějaké připravit. Stačí jen pár, ani se nemusíte ptát na všechny, ale bude to lepší než mlčet.

Pokud by nastala nepříjemná situace, že se na všechny své otázky dozvíte odpověď, prostě to řekněte: „Chtěl jsem se zeptat na… ale to už vím, takže už vím vše, děkuji.“

8.     Pozor, na co se vás skutečně ptají!

Víte, co personalista sleduje otázkou „Proč jste odešli z předchozího místa?“ Ve skutečnosti jde o to, jestli nejste problémoví. Odpověď“ „Nedokázal jsem vyjít se šéfem.“ (nehledě na to, čí to byla vina) bude v očích personalisty znamenat, že jste špatní v kolektivu. A oni vždy vybírají někoho nového, kdo by měl být týmový hráč. Nechtějí si rozbít fungující kolektiv!

9.     Dokažte, že práci zvládnete!

Součástí vaší sebeprezentace by mělo být prokázání, že práci na dané pozici zvládnete. Demonstrujte to na zkušenostech či úkolech z minulého zaměstnání, vyberte si nějaký silný a specifický příklad, který ideálně kvantifikujete čísly či procenty.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Problémy českých manažerů, o kterých (se) nemluví

Nikdy nekončící seznam úkolů, který víří v hlavě dnem i nocí, do toho velká odpovědnost a málo odpočinku i spánku. Takhle nějak může vypadat popis života mnoha manažerů. Někteří tento nápor zvládají lépe, ale vesměs je jen otázka času, dokud nedojdou síly a tělo vypoví službu, jak po fyzické stránce, […]

Subscribe US Now