Myšlenková mapa v roli nejlepší pomůcky pro přemýšlení! Ukážeme vám, jak na to

Ukážeme vám, jak se nástroj zvaný myšlenková mapa může hodit i pro obchodní zástupce, manažery a další. Jedná se o nástroj, který může zvýšit motivaci vás samotných i motivaci vašich zaměstnanců.

K čemu tedy slouží a proč jsou myšlenkové mapy označovány jako nejlepší pomůcka pro přemýšlení?  

Co to je myšlenková mapa?

Myšlenková mapa neboli mentální mapa či mind map je grafický nástroj, který nám umožňuje zobrazit a zkoumat vzájemné vtahy i souvislosti. To vše díky uspořádání klíčových slov a doplněním je o obrázky nebo jiné malůvky. Tímto slouží k řešení problémů, efektivnímu učení nebo i plánování.

Tento úžasný nástroj kreativního i systematického myšlení byl zpopularizován hlavně v 60. letech 20. století jejím objevitelem výchovným poradcem Anthonym Peterem Buzanem.

Pro koho se myšlenková mapa hodí?

Myšlenková mapa může pomoci vyřešit mnohé potíže nejen podnikatelům a zaměstnancům, ale i jednotlivcům. Na své si však přijdou i školáci a studenti, neboť významně pomáhá s učením nejen díky přehledného zobrazení dané látky, ale dokonce může vzbudit zájem či vyvolat vyšší motivaci.

 

Pokud nás učení baví nebo věříme, že jsou nám dané věci užitečné, mozek se učí mnohem rychleji a paměť funguje efektivněji.

Prací s myšlenkovými mapami tohoto může mnoho získat, někteří dokonce věří, že to patří mezi návyky efektivních lidí.

K čemu může myšlenkové mapy využít obchodník?

Ptáte se, k čemu by měly být obchodníkům? Uvedeme vám tedy několik konkrétních příkladů.

Představte si situaci, kdy potřebujete vytvořit plán, jak prezentovat vybrané výrobky a přijít na to, co by mohlo vést k úspěšnému uzavření dohody s partnerem.

Dalšími situacemi mohou být např. představování základních informací o zakázce, zvyšování motivace zaměstnanců ve chvíli, kdy potřebujete tým svých podřízených vyburcovat k co nejusilovnějšímu nasazení.

V čem jsou dobré?

Ve své podstatě jsou grafickou imitací procesů probíhajících v mozku. Lidský mozek totiž pracuje multilaterálně a vy mu tak umožníte využít více jeho funkcí najednou (paměť, učení, různé typy přemýšlení, kreativitu…).

Jestliže problémy a nápady dokážete nakreslit nebo jinak graficky zaznamenat (např. na tablet či telefon), mentální mapa vám pomůže využít schopnosti mozku na maximum.

Jak na to?

  1. Nejprve si sami uvědomte, jaký problém chcete řešit, nad čím se chcete zamyslet a tento objekt nakreslete doprostřed vaší stránky. Pokud je to příliš obtížné na nakreslení, napište slovo (nebo jen velmi krátkou frázi) doprostřed listu a zakroužkujte to. Takto vám uprostřed vznikne bublina s řešeným problémem.
  2. Další nápady budete od středu táhnout do stran ve skupinách, podle toho u čeho vás napadnou. Postupně by vám mohla vznikat kulatá koruna stromu či kořeny nebo něco připomínající řeku rozlévající se do všech stran.

Hoďte se do pohody, užívejte si to a nastartujte kreativitu!

Výše uvedený postup by sám o sobě ještě kýžené ovoce nepřinesl. Je nezbytné dostat se do tvůrčí nálady. Jak na to? Držte se následujících „pravidel“:

  • Dělejte hodně kudrlinek, zbytečných malůvek a nepravidelných tvarů – mozek to přiměje být kreativnější a originálnější
  • Používejte řadu pestrých barev
  • Když už vás nic nenapadá, zkuste se vrátit k různým částem některých větví. U nich zase něco dokreslete nebo přemýšlejte, co by se tam ještě mohlo přidat.
  • Pokud vám to pomůže, pusťte si hudbu
  • Nezapomeňte, co je ústřední větou či řešeným problémem – vyhněte se přílišnému neproduktivnímu odbočování od tématu
  • Měl by to být relax, proto se zkuste dát do pohody, užívejte si to a bavte se. Jestliže se vám do toho vůbec nechce nebo vás někdo nutí, nedojde k potenciálnímu nabuzení kreativity.
  • Nevadí, že neumíte kreslit! Tentokrát vůbec nejde o věrné zachycení reality.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Co dělat, když se přestane dařit s prodejem? Pomůže vám těchto 5 tipů od Petra Němečka!

Situace, kdy se vám prostě přestane dařit, občas zažívá každý. Život obchodníka je zkrátka sinusoida, kde se střídá skvělé období s časy, kdy se nám moc nedaří. Neumíme domlouvat schůzky, zákazníci odmítají nakupovat atd. Zvládnout takové období je jedním z klíčů k úspěšnému obchodu. V tomto článku vám poradíme, jak se […]

Subscribe US Now